Respondenten voor UX-onderzoek

Respondentenwerving van A tot Z.

Samen bepalen we de criteria

Samen stellen we de wervingscriteria van de respondenten vast, zodat wij snel aan de slag kunnen.

Wij werven de respondenten

Binnen 72 uur leveren we de shortlist aan en kun jij feedback geven op de kandidaten.

Jij voert UX-onderzoek uit

Na akkoord van jouw kant plannen wij de respondenten voor je in en regelen we na afloop de uitbetaling.

Respondenten: de keuze is reuze

Met duizenden respondenten in onze pool, kunnen we in de meest wervingsvraagstukken goed voorzien. Kwaliteit boven kwantiteit is daarbij leidend. Met behulp van een vragenlijst en motivatietest zorgen wij voor kwalitatief hoge kandidaten. 

Dat vertaalt zich niet alleen in tevreden klanten, maar ook in een hele diverse en representatieve respondentenpool:

  • 35% is tussen de 35 en 50 jaar oud
  • 50% is hoogopgeleid
  • 55% is vrouw

Meer informatie over onze respondentenpool download je hier.

Werk met een (UX)-tool naar keuze

Op afstand UX-onderzoek uitvoeren? Wanneer je respondenten werft bij User Recruit ben je niet verplicht een bepaalde tool te gebruiken. 

Wij hebben instructies voor respondenten klaarliggen voor de volgende tools:

  • Lookback
  • Zoom
  • Teams
  • Whereby
  • Google Meet
  • Skype (for business)
  • WhatsApp
  • GoToMeeting

Respondentenwerving van A tot Z

Wel eens zelf respondenten geworven? Dan weet je waarschijnlijk dat het vinden van goede respondenten nog niet zo eenvoudig is. Planning, uitbetaling en briefing zijn allemaal zaken waar je rekening mee moet houden en wij je bij helpen. 

En dat is precies wat wij voor je uit handen nemen. 

Wij regelen de werving, jij het onderzoek.

Bij elke opdracht zorgen wij voor het volgende:

  • Werving van de respondent uit onze database
  • Planning op de dagen dat jij beschikbaar bent
  • Briefing over de te gebruiken tool
  • Uitbetalen van de respondentenvergoeding

Voor en door UX-onderzoekers

User Recruit focust zich enkel op het werven van respondenten voor UX-onderzoek, waarbij het proces van a tot z wordt begeleid door een ervaren UX-onderzoeker. Vanuit ons moederbedrijf User Sense hebben we veel ervaring met het uitvoeren van gebruikersonderzoek. 

Dat heeft een aantal voordelen:

  • We kunnen respondenten goed instrueren
  • We zijn bekend met de tools voor UX-onderzoek
  • We kunnen je vanuit eigen ervaring helpen met het vinden en opstellen van de juiste respondentenprofielen

Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen en antwoorden voor jou op een rijtje gezet.

User Recruit heeft dit op moment ruim 5000 actieve respondenten. Al geloven we zelf niet zo in de aantallen, maar juist in het kunnen werven van de geschikte respondent. Daarvoor maken we allereerst gebruik van onze eigen pool. Lukt dat niet, dan zetten we gerichte werving- en screeningscampagnes op om de juiste respondenten te vinden. 
 

Zeker weten. Voorafgaand aan elk onderzoek gaan wij in gesprek met de respondent om te bespreken de beweegredenen voor het deelnemen aan het UX-onderzoek legitiem zijn. 

Los daarvan wordt via diverse checks de identeit van de respondenten ook gecontroleerd. 

Goede vraag! Oké, we hebben 'm zelf bedacht. Maar toch ;)

In principe zorgen we ervoor dat respondenten niet vaker dan 5 keer per jaar meedoen aan UX-onderzoek. Mocht het zo zijn dat een respondent al aan dat limiet zit maar toch een goede match is, dan laten we je dat weten. 

Alle respondenten doorlopen een aanmeldproces waarin wordt uitgelegd wat er van hun wordt verwacht tijdens gebruikersonderzoeken.

Los daarvan hebben wij voorafgaand aan elk onderzoek met elke respondent persoonlijk contact om te kijken of alles duidelijk is en eventuele vragen te beantwoorden. 
 

User Recruit is structureel bezig met het uitbreiden van de respondentenpool en besteed ruim 20% van de omzet aan wervingscampagnes. 

Los van de structurele werving, zetten wij ook wervingscampagnes op voor klanten om de juiste respondent te kunnen vinden. 

Ja! Afhankelijk van de tool die wordt gebruikt, kan hier in worden voorzien. 

Ook enthousiast geworden?

Ontdek hoe snel en voordelig respondentenwerving kan verlopen.